foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

ОШ "ЂУРА ЈАКШИЋ" РАВНИ

ОШ "ЂУРА ЈАКШИЋ" РАВНИ

ОШ "ЂУРА ЈАКШИЋ" РАВНИ

ОШ "ЂУРА ЈАКШИЋ" РАВНИ

ОШ "ЂУРА ЈАКШИЋ" РАВНИ

Get Adobe Flash player
У овиру пројекта "Лична карта" животиња ученици 1. разреда ИО Дрежник су се током априла упознали са основним карактеристикама домаћих и дивљих животиња из окружења.

1. фаза:

Ученици имитирају гласове животиња. Задатак осталих ученика је да погоде о којој животињи се ради.
Затим играју игру “Погоди животињу“ . Један ученик стане лицем окренут према табли, а леђима разреду. За то време други  ученик пише на папиру име загонетне животиње. Покаже папир осталим ученицима у одељењу.  Ученик који је издвојен окреће се према одељењу и поставља друговима питања на која може да се одговори са ДА и НЕ. Има право да постави  5 питања, а затим погађа тајанствену животињу.  Ако не успе, испада из игре. Игру наставља следећи ученик.

ЛИНК СА СЛИКАМА

 

2. фаза

На основу упутства са претходног часа, ученици су прикупили податке о једној домаћој и једној дивљој животињи из наших крајева као и њихове фотографије. Учитељица је припремила образац „ личне карте“ животиња. Ученици израђују „личне карте" према датим упутствима и то за једну домаћу и једну дивљу животињу.
 Разговором који следи  уочавају сличности и разлике између животиња.

ЛИНК СА СЛИКАМА

 

 3.фаза

Ученици се присећају дечијих игара у којима се помињу животиње. То су игре:
„ Нека бије, нека бије“
„Вук и јагње“
„Иде маца око тебе“
„Ласте проласте“
„Лети, лети“
Затим се на школском игралишту играју тих игара.

ЛИНК СА СЛИКАМА

 

 4. фаза:

Учитељица је припремила и одштампала цртеже  на којима су приказане животиње. Затим су они исечени дијагонално на 4 дела који помешани. Ученици су добили задатак да делове споје, формирају  слику животиње и   залепе је на бели папир. Након тога су идентификовали животиње говорећи  шта знају о њиховом начину живота.
Потом су добили задатак да о једној животињи смисле стихове. Сваки ученик је смислио по једну строфу коју је записао на заједнички папир. Тако је настала песма о животињама која је изложена на паноу  у учионици.

ЛИНК СА СЛИКАМА

У току месеца марта ученици 1. разреда ИО Дрежник су се у оквиру пројекта "Еколошка патрола"  бавили екологијом.
1. фаза       
Родитељи су обавештени о плановима за пројекат и материјалу потребном за рад. Замољени су да набаве и доставе табле од дрвета погодне за рад у декупаж  техници као и део материјала потребног за израду еколошких порука према својим могућностима. На часу је ученицима објашњен поступак украшавања предмета у декупаж техником. Ученици су изабрали мотиве  који им се допадају  и према упутствима учитељице украсили припремљене табле.  Као задатак за наредни час одређено је да се у литератури и на интернету информишу о штетним последицама људског деловања на природу и да занимљиве податке припреме за даљи рад.

ЛИНК СА СЛИКАМА

 

 2.фаза

Са ученицима је разговарано о штетном утицају човека на природу. Ученици су износили занимљиве чињенице. Затим је извршен избор на основу прикупљеног материјала. Формулисане су еколошке поруке и исписане на таблама припремљеним на претходном часу. Након тога су табле прелакиране лаком на воденој бази.

 ЛИНК СА СЛИКАМА

3. фаза
Учитељица је  унапред договорила посету продавници, амбуланти и апотеци са одговорним лицима.  На закључном часу пројекта ученици су посетили наведена места и на поклон понели табле са пригодним  еколошким порукама. Уз дозволу су табле изложене на видно место. Помоћ нам је пружио домар школе Зоран Цвијовић. Преостале табле изложене су у холу школе. 

 ЛИНК СА СЛИКАМА

Током  јануара 2019. године у оквиру пројектне наставе у ИО Дрежник ученици првог разреда стекли   су много нових знања о аутомобилима у оквиру теме "Радионица за аутомобиле".  Циљ пројекта је био да ученици открију својства материјала која одређују њихову употребну вредност у свакодневном животу.  Пројекат је трајао три недеље и реализовао се у оквиру три школска часа.

1. час

На почетку је вођен разговор како је путовање у прошлости  било напорно, дуготрајно  и повезано са многим опасностима. Људи су настојали да путовање олакшају, учине безбднијим и бржим па је тако дошло до настанка аутомобила. Они у почетку нису изгледали као данас. Ученицима је је подељен наставни листић на коме је приказан изглед аутомобила кроз историју.  Након тога  ученици су на рачунару погледали презентацију „Аутомобили“ у Power point  на интернету (https://www.slideshare.net/anatodorovic589/automobili-prezentacija ). Презентација објашњава начин функционисања аутомобила. Ученици су постављали питања.
Након разговора и провере утиска, подељени су наставни листићи који се односе на делове аутомобила.  На једном су означени делови аутомобила. Разговарано је о томе који су им делови познати и чему служе. На другом наставном листићу је проверавано колико познају делове аутомобила.  
У завршном делу ученици су решавали забавне енигматске задатке са тематиком аутомобила (спајање тачкица и лавиринти). 

 

Изглед наставних листића

 ЛИНК СА СЛИКАМА 

 

ЛИНК СА СЛИКАМА РАДОВА УЧЕНИКА

 

2. час

На овом часу ученици су израђивали фигурице аутомобила од пластелина. Уз рад  се разговарало  о материјалима за израду аутомобила. Ученицима је показан модел аутомобила на коме су усмено означавали делове и објашњавали начин рада. 

ЛИНК СА СЛИКАМА РАДОВА УЧЕНИКА

 

3. час

Уз одобрење и сагласност родитеља организована је посета аутомеханичарској радњи Драгана Даничића која је некада пословала  у Дрежнику. Радња је данас затворена, али су ученици добили могућност да се упознају са опремом, алатима и начином рада аутомеханичара. Кроз разговор са аутомеханичарем ученици су сазнали о начину функционисања аутомобила, могућим кваровима, опремом и алатима за поправку, лепотом и тешкоћама аутомеханичарског позива.  Посета је реализована уз помоћ   Љубише  Радишића  који је ученике превезао од школе до радње и назад.

ЛИНК СА СЛИКАМА

 

Ученици 1. разреда ИО Дрежник су се почетком марта у оквиру пројекта "Наука је око нас"  кроз низ активности упознали  са основним научним дисциплинама, математиком, биологијом, географијом, историјом, хемијом и физиком. Пројекат је реализован у две фазе. Помоћ у реализацији пружили су нам предметни наставници Ана Пауновић, Јелисавета Гавовић, Милош Рацић, Светлана Буквић, Миленка Маринковић и Ивана Вуковић., као и домар школе Зоран Цвијовић. Ученици осталих разреда су са интересовањем пратили ток пројекта.

 

1. фаза пројекта: Упознавање са основним садржајима научних дисциплина

Кроз разговор са ученицима проверено је њихово предзнање о научним дисциплинама. Затим је показан унапред припремљен пано са дефиницијама математике, биологије, историје, географије, хемије и физике. Дефиниције су својим садржајем прилагођене узрасту ученика.  Након тога, сваки ученик је добио папир различите боје са занимљивостима из света науке. Њихов задатак је био да реченице са занимљивим чињеницама повежу са научном облашћу и залепе на одговарајуће поље на паноу.  Дефиниције и занимљивости су изабране уз консултације са предметним наставницима. Ученици су били успешни у решавању постављеног задатка. Завршен пано је уз помоћ домара изложен у холу школе.

ЛИНК СА СЛИКАМА

 

2. фаза: Занимљива наука

Ученици су се кроз огледе упознали са занимљивом страном науке. Огледи су извођени уз коришћење  материјала који постоје у сваком домаћинству, нису токсични и не изазивају бурне реакције.  Деца су уз упутства учитељице учествовала у извођењу огледа.

ОГЛЕД: Магично млеко

Потрбан материјал: Млеко, детерџент за судове, прехрамбене боје, штапићи за уши.

 ЛИНК СА СЛИКАМА

ОГЛЕД: Шумећа чаша

Потребан материјал: Уље, вода,шумећа таблета, прехрамбена боја, чаша

 ЛИНК СА СЛИКАМА

 

 ОГЛЕД: Вулкан у чаши

Потребан материјал: Сода бикарбона, сирће, прехрамбена боја, чаша

 ЛИНК СА СЛИКАМА

 

ОГЛЕД: Цунами свећа

 Потребан материјал: Свећа, шибица, чаша, тањир, вода, прехрамбена боја

 ЛИНК СА СЛИКАМА

 

Да је игра озбиљна активност јер се кроз њу учи, расте, дружи, постаје снажнији, спретнији, паметнији схватили су ученици првог разреда ИО Дрежник. У току децембра заједно у  смо у оквиру пројектне наставе реализовали тему "Игре без граница". Циљ пројекта је био упознавање ученика са старим и модерним облицима дечје игре и развој физичких, моторичких, интелектуалних и социјалних вештина ученика. Релизација  пројекта трајала је 4 недеље. У реализацији пројекта помогли су нам родитељи, професор информатике Горан Гардић и ученици седмог и осмог разреда.

СЛИКЕ ПРОЈЕКТА МОЖЕТЕ ПОГЛЕДАТИ ОВДЕ.

1. фаза: ИГРЕ ДЕКА И БАКА

*Бацање камена с рамена

*Шуга

*Зуја

*Јелечкиње- барјачкиње

2. фаза: ИГРЕ НАШИХ РОДИТЕЉА

*Кликери

*Ластиш

*Школица

3. фаза: ДРУШТВЕНЕ ИГРЕ

*Домине

*Не љути се, човече

*Игра картама "Уно"

4. фаза: КОМПЈУТЕРСКЕ ИГРИЦЕ

*Танграм

*Пузле

*Пронађи скривени предмет